TOP Taste | Nieuw talent werven
Net als veel andere bedrijven, kampt TOP Taste met vergrijzing in hun personeelsbestand. Wat kunnen TOP Taste en Wiertz Technical Solutions samen doen om ervoor te zorgen dat ze in de komende jaren over voldoende procesoperators beschikken?
Succesvol binnen 3 maanden leerling operators aantrekken
Hoe ga ik de vergrijzing tegen? Dat is een vraag die bij veel ondernemers en bedrijfsleiders in hun hoofd rond spookt. Zo ook bij het management van TOP Taste. TOP Taste klopte bij ons aan omdat het werven van leerling operators niet van een leien dakje ging.
Hoe het begon
We zijn begonnen met het in kaart brengen van de doelgroep, zodat de campagne de gewenste mensen aantrekt. Wie zoeken we, waar wonen en werken ze en hoe kunnen we ze bereiken? Nadat we dit in kaart hadden gebracht, konden we een plan van aanpak maken met onze oplossing. De oplossing voor TOP Taste krijgt vorm.
Onze visie
Het succes van Wiertz Technical Solutions wordt bepaald door de focus op een combinatie van oplossingen te leggen. Op die manier realiseren en faciliteren wij TOP Taste van een campagne op maat waarmee latent werkzoekenden aangesproken worden. In de campagne hebben we laten zien hoe tof het is om een technische carrière te starten. Daarbij is betaald studeren het middel geworden om jongvolwassenen te motiveren om te solliciteren.
Door een multimedia campagne in te zetten, zijn we in staat om een groter publiek te bereiken en de werving doelen van TOP Taste te realiseren. We triggeren potentiële kandidaten om de vacature te bekijken en vervolgens te solliciteren. Onze eigen recruiter spreekt zelf potentiële kandidaten aan en speelt dus een grote rol bij het werven van nieuw personeel. Als de recruiter iemand aanspreekt die de campagne reeds gezien heeft is de actiebereidheid groter om te solliciteren. Dit werkt de andere kant op net zo.
In de schaarste van de markt is het des te belangrijker om duidelijk te vertellen wat we deze mensen te bieden hebben, namelijk een traject waarin men tegelijk werkt en leert, betaald krijgt én uiteindelijk een gecertificeerd MBO diploma behaalt.
“Deze case met Wiertz Technical Solutions heeft ons wervings- en opleidingsproces voor operators gemoderniseerd en verbeterd. Hun marketingcampagne heeft talenten doen instromen die we zelf niet zo snel hadden kunnen bereiken.”
Zo behaalden wij succes
-
01
Intake TOP Taste
Wat is de wervingsuitdaging van TOP Taste? Samen met de HR manager en productiemanager hebben we heldere doelstellingen opgesteld.
-
02
De doelgroep in kaart
Welke eigenschappen de kandidaat moet beschikken. Welke kennis, ervaring en competenties moeten ze met zich mee brengen.
-
03
Neuzen dezelfde kant op
De resultaten van de doelgroep analyse en het plan van aanpak zijn gepresenteerd aan TOP Taste. Ook bespraken we de kaders van de vacature.
-
04
Opzetten campagne
Hoe gaan we de doelgroep bereiken? Met welke boodschap en via welke kanalen?
-
05
Wervingscampagne en headhunting
Op basis van de strategie voeren we de wervingscampagne uit in combinatie met headhunting.
-
06
Selectieprocedure uitvoeren
Het voorselecteren van de kandidaten en het voeren van de eerste gesprekken namen we over van TOP Taste.
-
07
Bewaken van implementatieplan
Gedurende de campagne is de voortgang gemeten en gedeeld met TOP Taste. Deze tussenevaluaties zorgen ervoor dat we op koers blijven om de gestelde doelen te behalen.
Aan het begin van het wervingstraject stellen we samen met de klant altijd een 'definitie van succes' op. Voor TOP Taste hield dit in dat we 9 geschikte kandidaten zouden voorstellen. Van daaruit drie leerling operators werven en laten starten bij TOP Taste
Het profiel van de ideale kandidaat en het wervingsaanbod waren de basis voor de wervings- en campagnestrategie. Deze strategie voerden we uit op verschillende platformen. Naast de multichannel strategie, hebben we een headhunting zoekstrategie ontwikkeld om potentiële kandidaten persoonlijk te benaderen. We hielpen TOP Taste vervolgens ook met het voorselecteren van de kandidaten. We voerden de eerste gesprekken en stelden uiteindelijk de 6 beste kandidaten voor. Daarna nam TOP Taste het vervolg van de selectieprocedure over. Zij deden uiteindelijk een aanbod aan 4 van de voorgestelde kandidaten. Deze 4 zijn succesvol aan de slag gegaan binnen het bedrijf en aan hun opleiding gestart.
Resultaten
De wervingscampagnes hebben 3 maanden gedraaid. Uiteindelijk wisten we 30.640 mensen te bereiken via de campagne en via headhunting 20 geschikte kandidaten te vinden.
Download business case
Wil je meer lezen over deze business case van TOP Taste? Download hem via de button!
Promise staat je graag te woord om je meer informatie te geven over deze case info@depooter.nl
Bel +31 (0)88-1348337
Bedrijf | TOP Taste |
Locatie | Kapelle |
Diensten | Werving & Selectie |
Branche | Voedingsmiddelenindustrie |